Kære medlemmer

Julen nærmer sig og året 2018 går på hæld. Et år hvor kunstforeningen har markeret sit 20 års jubilæum.

I forbindelse med jubilæet har der været afholdt en konkurrence på Facebook. Siden august har der hver måned været udtrukket et kunstværk blandt deltagende medlemmer. Der har været mellem 75-85 deltagere hver måned, hvilket må siges at være en succes, til trods for nogen kritik af formen. Når udtrækningen har været foretaget er vinder og kunstværk lagt på foreningens hjemmeside.

Jubilæet blev også fejret d. 8. september i Hammer Bakker, hvor vi var så heldige, at få aftaler med fire anerkendte kunstnere: Esben Hanefelt, Els Cools, Grethe Maurseth og Kjeld Jørgen Jensen om at arbejde i et ”åbent værksted ”.  De fortalte om inspiration og teknikker alt imens de malede på kunstværker, der sidst på eftermiddagen blev udtrukket blandt de 29 fremmødte medlemmer. En hyggelig eftermiddag, som desværre ikke fik den opmærksomhed, som vi havde håbet på. Dette til trods havde alle fire kunstnere en både sjov og god dag i Hammer bakker.

Vi har allerede på nuværende tidspunkt et arrangement i støbeskeen sammen med kommunens andre kunstforeninger. Den eftertragtede kunstbyttedag vil i 2019 finde sted d. 9. april i FB’s kantine på Sønderbro 12. Dette vil I senere modtage en mail om.

Datoer for Åbent Hus og generalforsamlingen 2019 er også fastlagt, så sæt kryds i kalenderen til
Åbent Hus lørdag d. 2. februar og
generalforsamling torsdag d. 7. marts i Hammer Bakker.

I vil, som tidligere år, modtage en mail med link til billedmateriale og prioriteringsliste på de værker, der udloddes på generalforsamlingen, ligesom der vil være tilmelding til spisning, hvis man ønsker at deltage i dette.

Der vil umiddelbart efter Åbent Hus være 3 udleveringsdage, hvor de, som ikke har mulighed for at deltage på Åbent Hus dagen, kan hente Årets Kunst. Som tidligere år prøver vi at sprede dagene, så de fleste selv kan have mulighed for at afhente. Ellers er udlevering ved fuldmagt stadig en mulighed.

Vi har, som andre med hjemmesider, haft ”nedbrud” i efteråret, da vi ikke havde adgang til vores Webhotel. Det viste sig, at vores hosting var overgået til andet firma.

Med dette

ønsker bestyrelsen i

Ældre og Handicapforvaltningens kunstforening

alle